Dagens onödigaste?

Satt på bussen till Borlänge idag och fick syn på en väldigt onödig sak när jag kom till Borlänge centrum. Det var en kvinna som stod och pratade i telefon och hade en handsfree ikopplad. Själva grejen med handsfree är väl precis som det låter, att händerna ska vara fria? Men den här kvinnan stod med mobiltelefonen i ena handen, mikrofonen till handsfreen i andra och hörsnäckorna i öronen. Helt plötsligt behövdes det två händer för att prata i mobilen istället för en hand som man använder i vanliga fall. Har man inte missuppfattat hela grejen med att ha en handsfree då?

Sen började jag tänka på det där och då slog det mig att det är väldigt vanligt att det förekommer och började samtidigt fundera över varför folk överhuvudtaget använder handsfree. 1+1=2, det går ju ihop. Men att använda två händer till en grej som är till för att man inte ska behöva använda någon hand känns väldigt, väldigt, väldigt onödigt. Men men, världen är full av idioter och folk som vill krångla till även den enklaste saken. Varför inte bara sätta telefonen mot örat och använda en hand?

Någon som har något att tillägga till detta ämne?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska du bli känd måste du ju lägga ut lite roliga bilder + skriva typ 5 ggr om dagen MINST! work it a little bit

2010-03-31 @ 13:18:57
Postat av: Mc Raz

Handsfreen kan även vara för att slippa ha telefonen nära huvudet, undvika strålning mot kålan.

2010-04-02 @ 19:56:44

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig

Min profilbild

desu


Vem är då denna skumma filur? Jag heter Dennis Sundberg och är 20 år gammal och kommer från det exklusiva Säter i Dalarna.

Målet med denna blogg är enbart att jag ska bli känd så jag blir rik och får mingla med alla kändisar på stureplan. Nu vet ni.

Just ja, bloggen kommer att handla om allt mellan himmel och jord, så don't miss out on anything!
RSS 2.0